RET Bus serie 800

Plaats hier informatie over de rijtuigen over de Rotterdamse tram. Begin een topictitel bij voorkeur met het rijtuignummer (bijv. 217). Controleer wel eerst even of een topic al bestaat, om te voorkomen dat er meerdere topics ontstaan over één rijtuig.
tombee
Lid

Post by tombee » 16 May 2009, 17:32

Ik dacht dat ze geen gewone diensten meer reden, maar trof net de 808 op de 29 :D En voor het eerst ooit heb ik het informatiebord vrijwel helemaal aan zien staan (behalve de klok). Opvallend genoeg gaf deze geen haltes aan, maar haltenummers :huh: Onze chauffeur wist even de weg niet meer geloof ik toen een braderie in Capelle onze weg versperde. Vertwijfeld reed hij een rondje industrieterrein.
Capelsebrug - Alexander

AlexVerhof
Lid

Post by AlexVerhof » 16 May 2009, 18:11

tombee wrote:En voor het eerst ooit heb ik het informatiebord vrijwel helemaal aan zien staan (behalve de klok). Opvallend genoeg gaf deze geen haltes aan, maar haltenummers  :huh:
Ik heb dat ook vaak meegemaakt op de 30 (Schollevaar-Alexander). Soms gaf ie inderdaad alleen de haltenummers aan (zoals ook op die gele borden vermeld staat), maar het was ook regelmatig een mengelmoesje van nummers en namen. Bijvoorbeeld Posthoorn, 2951, 3048, Koldingdreef, enz. Pin me niet vast op de nummers :P Laatste tijd zie ik ze bijna nooit meer aan staan als ik er nog in zit.

tombee
Lid

Post by tombee » 25 May 2009, 13:47

Deze week zag ik er weer 2 of 3 in dienst op Alexander. Te weinig citaro's ofzo??
Capelsebrug - Alexander

Post Reply