Nieuwe route tramlijn 20 per 1 oktober

Forum actueel wat betreft de tram, gebeurtenissen op het tramnet of vertragingen: post het hier!
Post Reply
Rik
Lid

Post by Rik » 10 Sep 2007, 17:07

<span style='color:red'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Nieuwe route tramlijn 20 per 1 oktober</span></span>
<span style='color:green'>Maandag 10 september</span>
Vanaf 1 oktober rijdt tramlijn 20 een gewijzigde route. Vanaf die datum kan de tram namelijk gebruikmaken van de nieuwe sporen tussen Vasteland en Eendrachtsweg.
Vanaf Lombardijen rijdt tramlijn 20 de gebruikelijke route tot en met de halte Wilhelminaplein. Na de Erasmusbrug gaat de tram linksaf naar het Vasteland, vervolgens rechtsaf Eendrachtsweg, rechtdoor via Mauritsweg, Eendrachtsplein en Kruisplein naar Centraal Station en vervolgens de normale route naar Schiebroek. De wijziging geldt voor beide rijrichtingen.

Vervallen haltes voor lijn 20 zijn: Leuvehaven, Churchillplein, Beurs en Lijnbaan.
Nieuwe haltes voor lijn 20 zijn: Vasteland, Kortenaerstraat, Museumpark en Eendrachtsplein.
Vanaf 1 oktober staat de vertrekstaat vermeld op de gebruikelijke plaats op ret.nl.

Bron: <a href='http://www.ret.nl' target='_blank'>ret.nl</a>

----------------------

Wat is het nut van deze omleiding? Ik heb altijd het idee dat de tram op de Coolsingel enzo drukker is dan lijn 7 via zijn route. Hebben we daarlijk 2 lijnen tussen Vasteland en Eendrachtsplein.
We geven de metro kleur!

Joachim
Lid

Post by Joachim » 10 Sep 2007, 17:14

Volgens mij is het gedaan om de tramdrukte op de Coolsingel te beperken.
/ Rotterdam moet schoon, heel en veilig. Waarom? Daarom! / De OV-chipkaart is de enige kaart in de metro / Daar neem je je hoed voor af, voor de metro van Rotterdam / In Rotterdam, dáár gaat het goed! / Retmetro.nl op Youtube /

5229

Post by 5229 » 10 Sep 2007, 23:38

Naar mijn mening ook beter dat minstens één lijn het traject van lijn 5 vanaf de Vasteland rechtstreeks naar Schiebroek nog aan doet :rolleyes:

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 11 Sep 2007, 00:42

Waarom eigenlijk alleen lijn 20? Er was namelijk afgesproken in het vervoerplan dat de lijnen 20 én 25 via de vastelandboog zouden gaan rijden zodra deze klaar was. Maar als ik het zo lees gaat dus alleen lijn 20 over deze route rijden.

Gaat lijn 25 later ook via deze route? Voor mensen die overstappen van de Calandlijn op lijn 20/25 zou dit een enorme verslechtering zijn als de lijnen juist bij de overstap op de Calandlijn verschillende routes krijgen.

Bommetje
Lid

Post by Bommetje » 11 Sep 2007, 08:14

5229 wrote: Naar mijn mening ook beter dat minstens één lijn het traject van lijn 5 vanaf de Vasteland rechtstreeks naar Schiebroek nog aan doet :rolleyes:
lijn 7 rijd sinds de opheving van lijn 5 naar het willemsplein ;)

Moesten ze dan niet eerst die haltes die erbij komen vertramplussen :P
Zoals bij halte lijnbaan waar dat alleeen in 1 richting is gebeurd
(\__/)<br>(='.'=)<br>(")_(")<br>Bunny is weer een stap dichterbij

TiJnTjUh
Lid

Post by TiJnTjUh » 11 Sep 2007, 11:03

MichaBen wrote: Waarom eigenlijk alleen lijn 20? Er was namelijk afgesproken in het vervoerplan dat de lijnen 20 én 25 via de vastelandboog zouden gaan rijden zodra deze klaar was. Maar als ik het zo lees gaat dus alleen lijn 20 over deze route rijden.

Gaat lijn 25 later ook via deze route? Voor mensen die overstappen van de Calandlijn op lijn 20/25 zou dit een enorme verslechtering zijn als de lijnen juist bij de overstap op de Calandlijn verschillende routes krijgen.
Precies. Ik vind de aansluiting nu heerlijk. Op Beurs bijna elke 5 minuten een tram. In de nieuwe situatie halveert dat dus en komt de andere helft (lijn 20) langs Eendrachtsplein. Jammer dat ze niet beide lijnen hetzelfde laten lopen.
Station Schenkel, u kunt hier overstappen op de bus naar het IJselland ziekenhuis en bavo rno-groep, station schenkel!!

Post Reply